divendres, 27 de gener del 2012

Informe sobre la mediació intercultural en hospitals a Catalunya

Avaluació dels serveis de mediació intercultural en l'àmbit de l'atenció sanitària de Catalunya.
Informe realitzat per Pau Carratalà Pérez i encarregat per Tona Lizana (Departament de Salut) - publicat al desembre de 2009.

Aquest informe avalua les primeres experiències de metges i personal sanitari en la comunicació amb pacients amb l'ajuda de mediadors interculturals. Basat en entrevistes, inclou testimonis com el següent, d'un cap d'urgències, bastant il·lustratius de les situacions que es vivien en trobar-se amb pacients que no parlaven ni català ni castellà:

«Abans que es posés alguna solució —i el servei de mediació d’ara creu-me que no cobreix totes les necessitats— això era molt poc seriós... molt poc seriós. Hem fet entrar pacients ingressats a intervencions d’urgències, hem anat a buscar xinesos del restaurant d’aquí dalt per poder atendre pacients amb els quals no hi havia manera... i el personal magrebí del mateix hospital estava fart que els cridéssim cada dos per tres. Bé, i encara els cridem perquè les mediadores no hi són sempre. Tot plegat molt poc seriós...»

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada