divendres, 25 de juliol del 2014

Nova etapa

Avui arribo als 100 escrits al bloc! Semblava una fita llunyana, però és ben bé que mica en mica s'omple la pica ;)

Vaig començar-lo al gener de 2012, quan estava immersa en la tesi i em va semblar que podia ser una manera de fer difusió de tot el que anava aprenent i trobant en el procés de recerca. També em servia per ordenar idees i fins i tot per guardar enllaços i recursos. Al 2012 vaig escriure molt! Cal dir que algunes entrades eren molt curtes (encara no havia descobert el túiter i a vegades el bloc em servia per comentar enllaços que havia trobat), però també és cert que com que va ser l'època en què podia fer més recerca, també tenia més idees i fonts d'inspiració.

Després de llegir la tesi, la freqüència de les contribucions ha anat disminuint... He anat diversificant les meves activitats, m'he hagut de concentrar a escriure articles i a preparar altres coses prioritàries, i el bloc sempre ha quedat a la llista de "per quan tingui temps".  

A data d'avui, 25 de juliol de 2014, el bloc ha rebut 13.105 visites (segons les estadístiques de Blogger). No hi entenc gaire, però imagino que això no equival a 13.105 lectures (tant de bo!), perquè segur que hi ha accessos des de buscadors automàtics i coses d'aquestes. Però bé, més o menys s'han anat mantenint les visites, amb pics en les èpoques de més entrades. 

Els cinc escrits més llegits han estat:

1.) Aprendre, practicar, repassar i estar al dia. En aquest escrit parlava del cas de Bo Gu Kailai i  de com fer servir l'Anki. Ja sé que són dos temes molt diferents, però potser aquestes dues paraules clau han contribuït a augmentar les visites? 

2.) Noves xifres sobre la immigració a Catalunya durant l'any 2012. Aquí també m'adono de la importància d'incloure paraules clau al títol. Imagino que molta gent simplement hi ha arribat buscant estadístiques sobre immigració a Catalunya. 

3.) La interpretació per part d'infants. No sabria pas dir com els lectors han arribat a aquesta entrada perquè, per començar, les paraules del títol són ben genèriques. Això sí, haig de dir que em fa il·lusió que sigui una de les entrades més llegides, perquè personalment és un tema que m'interessa molt i en el qual espero poder aprofundir en el futur. 

4.) Paratexts... Aquí també intueixo que la paraula clau del títol ha influït molt. De fet, jo mateixa vaig descobrir que hi ha molt poca informació sobre paratexts en català, a diferència del castellà, l'anglès o el francès. 

5.) Recerca en interpretació als serveis públics... per on comencem? Aquesta entrada és molt general, però la veritat és que respon molt bé a la idea inicial del bloc... i si ha ajudat a algú que en aquests darrers anys ha començat a investigar sobre interpretació als serveis públics, jo ja em sento satisfeta!

Amb aquesta entrada d'avui arribo a una fita que em servirà per fer una aturada i replantejar moltes qüestions del bloc. Fa unes setmanes vaig llegir una infografia sobre per què i per a qui escrivim blocs els "acadèmics". A quin públic l'adrecem? A persones que fan recerca com nosaltres? Als professionals que treballen en l'àmbit? Al públic en general? M'adono que són temes importants i tinc la sensació que al meu bloc l'objectiu no és gaire clar (sempre va bé una mica d'autocrítica). Com deia al principi, fins ara m'ha servit per ordenar idees i fins i tot com a bloc de notes (a vegades m'ha anat bé recuperar escrits antics i retrobar referències o dades), però ara que començaré una nova etapa crec que és el moment de repensar moltes coses: tema principal, públic receptor, etc. També m'agradaria donar-li un nou aire. Des que vaig veure el canvi que ha fet el bloc amic de Caràcter xinès en passar de Blogger a Wordpress (m'encanta com ha quedat!), només faig que pensar que a mi també em caldria una renovació en tots els sentits. 

En definitiva: començo una època de (molts!) canvis i l'aprofitaré per donar un respir al bloc mentre penso cap on m'agradaria orientar-lo. Això sí, continuaré activa can túiter, que les xarxes socials enganxen ;)

Gràcies a totes i a tots els que m'heu llegit (encara que només hàgiu arribat aquí per casualitat) i als que m'heu fet arribar comentaris en algun moment. Sempre fan il·lusió! Bones vacances i fins aviat! :)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada